Lilypie - Second Birthday

Saturday, February 1, 2014

Salah Faham tentang Doa

misconception ttg doa. Ramai kata dah doa, ayat quran dah amal n bace zikir macam2 tp susu sikit masalah tak setel jugak.

Doa bukan sekadar bace dan tadah tangan. Tp setiap ape yg kita fikir, ape yg kita cakap, apa yg kita rasa dan tindakan kita, semua ialah doa pada Allah SWT. Allah mengikut sangkaan hambanya.

Sebab tu kene fikir positif ( Yakin Allah bg susu cukup). Rasa kat hati-aku boleh! Mesti Allah bantu bila aku dah niat nak menyusu ni.
Tindakan- aku mesti usaha cari ilmu penyusuan, ilmu penyusuan dari Allah jua kn. Percakapan - jaga cakap dan cakap yang baik2 saja. Kalau ade yang kate, "sikitnye susu ko ni, cukup ke". Jawab, "Alhamdulillah cukup. Allah yg beri rezeki, Dia bagi cukup".

Barulah sukses..kalau kita pun cakap negatif seperti tak cukup, tak banyak. Means itulah doa kita pada Allah. Kita mula tak yakin padaNya.
Allah itu mengikut sangkaan hambaNya.

Jugak jangan lupe semak adab berdoa, sebab kenapa doa tidak makbul dan cari bila waktu mustajab berdoa ye!

Barulah ada kualiti dalam doa kite 
Alhamdulillah, syukur pada Allah Yang Maha Kuasa. Saya saya menyampaikan ilmu pinjaman dari Allah jua 

No comments:

Post a Comment