Tuesday, March 26, 2013

Peralatan BF

Salam semua, hi there! Ringkas saje tajuknye kan. Saya cume nak perkenalkan peralatan bf saya sepanjang kejayaan penyusuan saya selama 13 bulan ni.. N pada saya, peralatan ini IS MUST bagi seorang ibu bekerja yang nak menyusukan anak die dgn SUSU IBU SEPENUHNYA.

Okey, yang pertama sekali ialah PAM SPECTRA 3(DOUBLE PUMP) . Untuk pengetahuan korang, pam ni lah pam yang paling setia berkhidmat ngan aku selama 13 bulan ni..n pump ni memang best!

Seterusnya, utk storage saya menggunakan STORAGE BOTTLE AUTUMZ dan jugak STORAGE BAG AUTUMZ. Utk pengetahuan korang, time saya beli pam ni, dapat free 10 storage bottle ( save budget hehe) so saya just beli plastik liner autumz je la, antaranya kelebihan plastik liner ni ialah : 
1. Dapat jimatkan ruang dalam peti ais ( rujuk tajuk cara susun ebm )
2. Takk payah basuh, pakai buang je 
3. Kalo ice pack korang bocor, gunting pek tu n tuang ice gel dalam plastik liner ni, tak yah beli ice pack baru ok.


Untuk gambar storage bottle, korang gugel la sendiri key..cume nasihat aku, tak payah beli botol banyak2, 10 pun dah cukup. 

Seterusnya, ice pack n cooler bag. Kat sini aku kenalkan korang dengan ice pack ku yg setia selama ni, cooler bag ku yang warna biru tu, yang hari2 ikut aku pi sekolah..truly, beg biru tu memang best sebab die bole letak pump spectra n atas tu leh letak bottle, corong pam n ice pack. So senang complete set da, just bawak pi sek je..
Yang beg hijau askar tu, muat utk letak ice pack, 1 botol storage n pam unimom mezzo. Yang ni kira cam aku nye pam spare kalo incase pum spectraku meragam.
But, hingga hari ni, pam spectraku masih ok lagi n terus setia berkhidmat. Cayalah spectra ! 





No comments:

Post a Comment