Wednesday, March 27, 2013

KEPERLUAN IBU BERSALIN

Salam, hari ni saya akan post pasal keperluan ibu yang nak bersalin, terutama wat ibu yang tengah pregnant n comel hehe..
Untuk maklumat checklist, bole la pi dekat link yang saya da attach ni..

Keperluan Ibu Bersalin

Nasihat saya, pepandai la bajet duit. Baju baby tak perlu beli banyak2. Jangan rambang mata sampai semua nak beli skaligus ( melainkan korang loaded lain arr ) . Macam saya, shoping baju baby sume kat Pasaraya Wah Seah je..murah daripada tempat len yang selai baju sampai rm50 ..huhu..

Truly, pada saya katil baby tak perlu pun nak beli.


Cume saya n suami memang berbelanja betul2 untuk barangan BREASTFEEDING. Kitorang beli breastpump yang mahal, sebab ape? Sebab kualiti. N memang saya akui, SANGAT2 berbaloi kami melabur dalam barangan BF.
Sebelum bersalin, saya da beli breastpump, storage bag, storage bottle, sterilizer, warmer, cooler bag, nursing bra, nursing pad, nursing pillow.. N harganye mencecah RM 1K ..  Hm..nampak cam mak aih, mahalnye modal kalo nak BF. Tapi, kitorang beli sekali je, sekali tu je kuar duit, pastu maintain fully bf je.
Kalo korang beli susu formula, dalam sebulan kata la rm300. Setahun = 300 x 12 = RM 3600.. Ha..tu baru setahun. La ni saya da pakai barangan bf tu da lebih 13 bulan. Susu pun tak payah beli setiap bulan. Korang nilaila sendiri yg mane lebih bajet :)

No comments:

Post a Comment