Lilypie - Second Birthday

Friday, August 22, 2014

TIPS PETUA MUKA BERSERI KEMERAHAN

[ TIPS MUKA BERSERI KEMERAHAN ]

Malam ni saya nak share satu tips yang diajar oleh arwah nenek saya semasa pantang.
Untuk mendapatkan kulit yang bersih, licin dan sihat kemerahan, amalkan basuh muka setiap pagi dengan air rebusan daun inai.
Jadinya setiap pagi saya akan rebuskan daun inai dan bila air dah suam, saya basuh muka.
Kesannya, bila habis pantang muka saya memang berseri kemerahan sampai ramai yang tegur!!
Ramai tanya ape rahsianya..dan bila saya kongsikan, memang semua nak buat malah ade kawan saya yang siap tanam pokok inai lagi sebab nak amalkan petua ni..

Citenya pokok inai tu ade kat kampung saya. Bila balik umah sendiri, manela nak cari daun inainye kan..

Jadi saya penah merasakan "susah" jugak nak amalkan petua ni di kawasan pekan.

Akhirnya, setelah saya berjumpa dengan mandian herba Ibu Suri, saya dah dapat penyelesaian!

Untuk ibu berpantang, boleh buat air rebusan ni dan asingkan sedikit untuk buat basuhan pada muka.

Amalkan basuh setiap pagi.
InsyaAllah pasti muka merah berseri
Dan sebab tulah bahan dalam mandian herba ni ade DAUN INAI!


Bagi yang berminat untuk pek mandian herba, boleh whasap 0194317289

1 comment:

  1. Betul sis...inai mmg boleh buat muka bseri. Dulu sy amalkan makan daun inai yg dah ditumbuk lumat. Bulat2 kan macam besar mentos atau mata mancis. Sy mkn 3 biji sehari..result dia mmg muka merah berseri2. Tak sabar nak amalkan masa pantang nanti

    ReplyDelete