Saturday, April 6, 2013

KEDAI YANG JUAL BARANG BF


Wah, nampaknya ade request yang tanya la kat mana nak cari barang2 bf..bagus tu! Sungguh bersemangat adik juniorku yang seorang ni. Apepun, akak doakan moga awak dapat berjaya fully bf ur baby nanti ye!
Ok, untuk pengetahuan korang. Majoriti barang bf saya beli di kedai baby paradise. Kedainya terletak di ground floor Tropicana Hospital. Ala, hospital yg setentang ngan McD kat jalan nak ke Masjid Negeri tu. Tokey die nama Su Lee. Kalo nak beli online pun bole. Disini sy bagi website die n no tel tokei kedai tu.
www.babyparadise.com.my dan no tel Su Lee 0164388230

Ha..nak cite kenapa i suke shoping kedai ni. Sebab best, selalu wat offer. Saya ingat lg time beli spectra3, saya dapat freegift 10 storage bottle. ( 10 botol pun da cukup..terlebih dari cukup tu) pastu, kadang2 dapat voucher diskaun, n kalo order, mesti dapat 1 plastik liner free n nursing tea free gak. N yang penting MURAH.. Haha.sebab dulu saya da survey kedai lain gak antaranya Lunatots, Manjaku dan Choo Choo Train Baby House.
Tapi kedai baby paradise ni paling best, pekerja yang jaga kedai tu plak bagi consult pasal bf kat saya n suami,free je. Ingat lagi kitorang lepak sampai 2-3 jam gak la kat ctu, sis tu cite dari A- Z la pasal bf n peralatan bf ni. Time dalam pantang dulu pun saya ade masalah tak reti nak bf nuha, sis tu la tempat saya ngadu masalah, n die yang bg cadangan pakai nipple shield.Alhamdulillah setel.
Lepas bersalin pun, saya ada ke kedai die, sis tu pun sempat tengok nuha.tapi sayang, saya baru dapat tau sis tu dah berenti keje kat ctu, n balik kg die kat Sabah. Tak tau la ni sape yg ganti tempat die.

Haha.. Terlebih over plak. Hm..pada saya, kat Lunatot kalo nak beli barang bf, agak mahal la.. Tapi kat Lunatot, barang yang saya beli ialah Cloth Diapers dengan The Milk Story Choc Drink.

Kalo barang keperluan baby yang len macam pampers, botol susu dll.. Saya beli kat kedai dekat rumah je Choo Choo Train Baby House. Ha, kat ctula saya beli sterilizer n warmer tommee tippee, sbb time tu raya cina, tokey tu wat offer diskaun, tu yg rembat tu.

Nasihat saya, kalo nak beli time offer, tunggu time chinese new year, hari raya or hujung tahun. Ingat lg, saya penah tengok offer harga sterilizer n warmer hanya rm 150 je  untuk dua2 tu, kat Manjaku Parit Buntar.

Disini saya attach jugak link untuk senarai kedai online yang saya dapat dari grup kumpulan ibu menyusukan..http://www.facebook.com/groups/KIM.susuibu/doc/517479074946158/

Kalo tak cukup gak, korang beli la Majalah PaMa. Kat ctu pun banyak wat promosi barang bf ni..Suami saya yang selalu beli majalah ni,bagi kat saya hehe.
Selamat Bershopping!

No comments:

Post a Comment