Sunday, May 25, 2014

Minuman Harian Berkhasiat Ibu Suri

Sebenarnya saya lupe nak cite satu benda..
Sekarang ada produk baru kat Nuha Little Shop, nama die Gomilk dengan Gochoc
Sejenis susu kambing campur habbatus sauda dan madu, keluaran HR MARKETING ( ala yang susu HiGoat tu)

Dulu saya preggy, setiap hari mesti minum susu HiGoat, sebab suka. Sepanjang menyusu Nuha, saya penah susu merudum, pastu tak sempat makan perut masuk angin, letih dan lain2.
Jadi saya buat "research" untuk atasi masalah ni, saya cari sumber semula jadi untuk tambah susu ( gambar tu artikel dalam buku saya yang saya rujuk dulu ) dan saya try satu per satu...macam2 try.
Okey long-story short, akhirnya saya jumpe dah..milk booster saya ialah oat, kurma, habbatus sauda dan susu v-soy multigrain.
So bile letih, bila tak sempat masak dan perut kosong ( sementara nak makan kat luar) saya alas perut dengan v-soy. Pendek kata, asal nak bagi susu banyak dengan cepat, memang saya minum v-soy dengan minyak habbatus sauda. Suami saya pun dah maklum sangat bende ni..
Kalo kawan yang rapat dengan saya, diorang pun tau rahsia ni.
So ntah macam mane bulan lepas susu Gomilk ni baru keluar dan saya tergerak nak try..sebab susu kambing + habbatus sauda + madu. Dan khas utk mak pregnant, menyusu dan berpantang. Sekali rasa, memang rasa seakan susu v-soy multigrain. Lagi sedap dan wangi. Best.

saya selalu balik keje mesti terkelepet letih..sakit kaki. Semalam, balik sekolah saya trus bancuh Gomilk. Lepas tu saya siap boleh kemas dapur, kemas ruang tamu, lipat baju dan makan, ajar Nuha mengaji dan posting sharing kat korang. Rase segar dan lagi kuat dari biase. Ade jugak letih tapi tak seteruk letih selalu.

Menyusu memang letih kalo kita tak pandai jaga makanan yg kita makan dan tak pandai posisi menyusu yg relax dan tak pandai skill nak handle anak. So sume tu penting. Sebab bila kita letih, kita akan stress-anak kurang perhatian-kita nak marah-anak pun moody sebab mak tak berapa nak layan-dan macam2 masalah lagi.
Saya nak kongsi kebaikan yang saya dapat bila minum susu ni, moga ia dapat membantu ibu2 lain yang mungkin ada masalah macam saya ni dan tak tahu cara nak atasi. Saya nak cite pun tak reti, kalo korang nak tau betul ke tak, kene rase sendiri.


Bagi yang berminat nak cuba, harganya RM 68 untuk satu canister (500 gram) dan postage rm7.
Apapun, korang boleh tengok di sini untuk lebih detail 😄

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=249240675268675&id=143798499146227&set=a.165670496959027.1073741843.143798499146227

Dan link ke page saya

https://m.facebook.com/NuhaLittleShop



No comments:

Post a Comment